Türkiye yeni bir sinema dergisine merhaba diyor. SİNE K adıyla okurlarıyla bulaşacak sine-teori dergisinin ilk sayısı raflardaki yerini aldı.

İki ayda bir çıkacak derginin ilk sayısının dosya konusu “Yol Filmleri”. Derginin Genel Yayın Yönetmeni  Olcay Bağır, yazdığı editör yazısında Sokrates’in savunmasına atıfta bulunarak şunları söylüyor:

Sokrates savunmasında, ‘Ben Tanrı tarafından bu devlete gönderilmiş bir at sineğiyim. Ve bu devlet, koca cüssesi nedeniyle yavaş hareket edebilen ve canlanması gereken bir attır. Ben de Tanrı’nın bu devlete musallat ettiği bir at sineği gibi bütün gün boyunca her yerde sizi uyandırıyorum, hareketlendiriyorum…’ demişti. Biz de ‘insanları rahatsız etmeye geliyoruz’ dersek çok fazla iddialı olur, farkındayız. Ama en azından popülist sinemaya ve popülist dergiciliğe musallat olacağımızı ya da bunlara yüz çevireceğimizi söylüyoruz. Bu amaçla yola çıkıyoruz…

 

Dosya konusu olan “yol filmleri” üzerineyse, kahraman olmak için yola çıkmak ve evi terk etmek gerektiğini söyleyen Bağır, “Yolun bir dönüştürme gücü vardır. Yola çıkan, yoldan önce ve sonra aynı 15033650_10210685547125579_1983399319_ndeğildir. Yolda öğrendikleri, görüp duydukları, deneyimledikleri ve düşündükleri yani “yolda yaşadıklarıyla” başka biri olmuştur artık. Yol onu dönüştürmüştür… Yol filmleri de; kahramanların yolculuğunu, bu yolculukta karşılaşılan dostları, düşmanları, zorlu ve korkutucu mücadeleleri, aşılan engelleri ve elde edilen erdemi anlatır. Yola çıkan kahramanlar yolun sonunda dönüşmüş olurlar…” diyor.

Dergide Çılgın Max: Öfkeli Yollar, Thelma ve Louise, Into the Wild, Las Vegas’ta Korku ve Nefret, Easy Rider, Vozvrashchenie, Vahşi Duygular ve Yılmaz Güney’in “Yol” filmine ilişkin yazıların yanı sıra; ayrıca Hakan Bilge’nin “Kubrick’in The Shining Filmine Yazarlık Krizi Açısından Bir Bakış” adlı yazısı; Serkan Paydak’ın Bingazi’nin dünü ve bugününü konu alan iki filmin incelemesini içeren “Bir İşgalin Sinemasal Anatomisi” yazısı ve İhsan Metinnam’ın Küçük Gün Işığım filmine, güzellik yarışmalarını ve kurban etme ritüellerini irdeleyen bir bakışla bakan yazısı yer alıyor.


İÇİNDEKİLER

Çılgın Max: Öfkeli Yollar’ın Söylemleri (M. Emir Rüzgar)

Thelma ve Louıse’in Erkek Egemenliği Sarsan Yolculuğu (Hazan Özturan)

Gerçeğin Dikenleri: Into the Wild (Gencer Utku Gediz)

Aşk Nesli’nin Çirkin Mültecileri: Las Vegas’ta Korku ve Nefret Üzerine Notlar (Hasan Berk Akkoç)

Easy Rider: Farklı Olanı Dışlamanın Sınırı (Hüseyin Ortak)

Üç İsa – Vozvrashchenie (İmran Samancı)

Vahşi Kalbin Şarkısı (Zeynep Gizem Şenel)

Küçük Gün Işığım: Bir Kurban Etme Ritüeli Olarak Güzellik Yarışmaları (İhsan Metinnam)

Yol’un Serüveni (Olcay Bağır)

Dosya Dışında Hayatın İçinde Olan 10 “Yol” Filmi  (Özge Metinnam)

Sine Dramatik (Zeki Özen)

Bir İşgalin Sinemasal Anatomisi Bingazi: 1941’den 13 Saat’e (Serkan Paydak)

Dünya’da Film (Coğrafya ve Sinematografya Köşesi) – Onur Çalışkan

Sineaforizmalar (Kenan Demir)

Hollywood Sinemasının İçerisinde Sessiz Bir Çığlık Olarak Network Filmi (Gürer Mut)

Kubrick’in The Shining Filmine Yazarlık Krizi Açısından Bir Bakış (Hakan Bilge)

Bir “Yabancı”nın Filmi: Skhizein (Kısa Film Yazısı) – Ozan Köroğlu

Naruto Evreninde Shinto Esintileri (Oğuzhan Doğan)

Yüksek Şatodaki Adam’a Dair Her Şey (Dizi Kuşağı) – Altan Göçer

Sine-Sözlük

Reklamlar