Çin sinemasında üslubuyla, kamerasıyla, senaryosuyla kendine ayrı bir yer edinen Wong Kar-wai’nin filmlerinin renkleri, en az filmleri kadar konuşulur. Genellikle epik bir anlatım yaratmak için kullandığı geniş açılı objektiflerle pekiştirilen renkler Wong Kar-wai’nin kafasının içine yolculuk yapmamızı sağlar. Arka plana koyduğu müziklerle birlikte üstün bir şiirsel dil yaratan Kar-wai’nin sinemasının renk paletlerini sizin için derledim. İşte karşınızda!
Başka yönetmenlerin sinemasının renkleri arasında yolculuğa çıkmak isterseniz şuradan buyurunuz.

Days of Being Wild, 1990
Sinematografi: Christopher Doyle

tumblr_mmimtlxxuo1s6aghro1_1280


Fallen Angels, 1995
Sinematografi: Christopher Doyle

tumblr_mmf3b9ffra1s6aghro1_1280


Chungking Express, 1994
Sinematografi: Christopher Doyle, Wai-Keung Lau

tumblr_mmimmetisu1s6aghro1_1280


As Tears Go By, 1988
Sinematografi: Wai-Keung Lau

tumblr_mmimebjcff1s6aghro1_1280


Happy Together, 1997
Sinematografi: Christopher Doyle

tumblr_mmf35b99wr1s6aghro1_1280


2046, 2004
Sinematografi: Christopher Doyle, Pung-Leung Kwan

tumblr_mmf2zekioo1s6aghro1_1280


In The Mood For Love, 2000
Sinematografi: Christopher Doyle, Pung-Leung Kwan, Ping Bin Lee

tumblr_mmf2qkrv6j1s6aghro1_1280


yazan: Gencer Utku Gediz
Not: Bu yazının tüm hakları Film Kafası’na aittir. İzin almadan ve kaynak belirtilmeden kopyalanması veya kullanılması yasaktır.

 

Reklamlar